De
Belangenvereniging van bewoners en ondernemers Polstraat en omgeving heeft een
convenant gesloten met De Gemeente, de politieregio IJsselland, de instelling
voor verslavingszorg “Iriszorg”, de instelling voor maatschappelijke opvang
eveneens “Iriszorg”. Alle participanten hebben dit document ondertekend.
De
Belangenvereniging hecht er zeer aan dat alle uitvoerende participanten de
uitvoering van dit convenant serieus nemen. Deze intentie komt ondermeer tot
uiting door een periodiek overleg met genoemde participanten. In dit overleg
wordt de gang van zaken in de afgelopen periode besproken. De telefonische
meldingen die bij klachtentelefoon zijn binnen gekomen worden naar de aard en
de mate van overlast besproken. Maar ook de observaties en klachten die het
bestuur van de Belangenvereniging zelf heeft gedaan respectievelijk bij hen ter
ore zijn gekomen worden op hun inhoud doorgenomen. Het bestuur streeft daarbij
een zero-beleid na. Gebleken is dat wanneer men de cliëntverslaafden een vinger
geeft zij de hele hand nemen.
Hieronder
treft de geïnteresseerde lezer de integrale versie aan van de meest recente
versie van het hierboven genoemde convenant.
Integrale versie convenant.
Definitieve versie 8
juli 2005
Sinds
1992 is aan de Brink 40 te Deventer TACTUS, instelling voor verslavingszorg
gevestigd.
In
dit centrum zijn een aantal voorzieningen gehuisvest voor de doelgroep drugs-
en alcoholverslaafden.
Arcuris maatschappelijke Opvang is sinds
Op
de locatie Polstraat 8-10 bevindt zich de integrale voorziening waar Arcuris, instelling voor maatschappelijke opvang en Tactus, instelling voor verslavingszorg gezamenlijk 24-uurs
opvang verzorgen. Belangrijke doelstelling van de voorziening is het aanbieden
van goede, laagdrempelige opvang en zorg en het beperken en zonodig bestrijden
van overlast veroorzaakt door de doelgroep. De dagopvang (Tactus)
is gevestigd in Polstraat 10 en de nachtopvang (Arcuris)
wordt gevestigd in Polstraat 8. Beide voorzieningen maken gebruik van de
gezamenlijke ingang op de Polstraat 10.
Om
ervoor te zorgen dat de overlast voor de omgeving tot een minimum wordt beperkt
en de opvangvoorziening zo goed mogelijk kan functioneren, onderschrijven de
betrokken partijen vanuit hun maatschappelijke c.q. bestuurlijke
verantwoordelijkheid dat een gezamenlijke inspanning vereist is. Een en ander
is vastgelegd in een convenant, opgesteld door de gemeente in nauw overleg met
omwonenden, ondernemers, Arcuris, TACTUS en de
politie.
Dit
convenant ligt thans voor u. Alle ondergetekenden erkennen het belang van het
convenant en de daarin vastgestelde afspraken en zijn bereid om in lijn hiermee
met elkaar overleg te voeren.
Het
convenantoverleg is bedoeld om, conform het huishoudelijke reglement, in nauwe
samenspraak tussen alle participanten ervoor zorg te dragen dat de voorziening
goed functioneert en eventuele overlast veroorzaakt door gebruikers van de
voorzieningen gevestigd aan de Polstraat 8-10 voorkomen en zonodig bestreden
wordt.
-
geluidsoverlast;
-
rondslingerende
spuiten;
-
provocatie,
intimidatie en agressief gedrag;
-
vechtpartijen,
ruzies;
-
wildplassen;
-
blokkeren
openbare weg;
-
prostitutie;
-
samenscholing;
-
slapen
in portieken.
1.
De
gemeente Deventer is vertegenwoordigd door de heer J. van Lidth
de Jeude en de heer J.J.T. Fleskes, hierna te noemen
“de Gemeente”.
2.
De
politieregio IJsselland, district Zuid is vertegenwoordigd door de heer L. Nieuwerth, districtchef IJsselland, hierna te noemen “de
Politie”.
3.
TACTUS,
instelling voor verslavingszorg is vertegenwoordigd door de heer R.J.Th. Rutten, bestuurslid, hierna te noemen “TACTUS”.
4.
Arcuris Maatschappelijke Opvang is
vertegenwoordigd door de heer W.J.
Foppen, voorzitter raad van bestuur, hierna te noemen “Arcuris”.
5.
Bewoners
en ondernemers rondom Polstraat 8-10 zijn vertegenwoordigd door de volgende leden van de
Belangenvereniging van bewoners en ondernemers Polstraat e.o. Deventer, hierna
te noemen ”de belangenvereniging”(mutatie 15-02-2014):
-
Dhr. Harmen Oostra(voorzitter)
-
Dhr.
-
Dhr.
-
Dhr.
Alle
in dit convenant opgenomen afspraken hebben een onbeperkte geldigheidsduur. Een
jaar na het in gebruik nemen van de voorziening wordt het convenant en het
overleg geëvalueerd en zal op basis van de ervaringen vastgesteld worden of -
en zo ja: op welke punten - het convenant aangepast dan wel uitgebreid zal
worden. Voor eventuele aanpassingen geldt dat alle participanten zich moeten
kunnen vinden in de voorgestelde veranderingen.
A. Overleg en
communicatie
1. Het convenantoverleg fungeert als
overlegorgaan om overlastervaringen/ klachten in te brengen, acties en reacties
te bespreken. Teneinde de vertegenwoordiging binnen het convenantoverleg te
kunnen garanderen zorgt elke participant voor continuïteit in de afvaardiging.
2. Het convenantoverleg wordt voorgezeten
door een vertegenwoordiger van de gemeente. De gemeente draagt tevens zorg voor
de verslaglegging.
3. Het convenantoverleg is in principe het
enige overleg waarin overlast t.a.v. de locatie Polstraat 8-10 met de gemeente
wordt besproken.
4. Overleg vindt plaats op basis van het als
bijlage toegevoegde huishoudelijk reglement.
5. Dit convenant wordt na een jaar met alle
ondergetekende partijen geëvalueerd. Het evaluatie-overleg wordt voorgezeten
door gemeente Deventer, in de persoon van de betrokken wethouder.
6. Overlastervaringen en daarop volgende
acties en reacties, die in het overleg besproken worden, zullen na elk overleg
teruggekoppeld worden aan de wijkambtenaar van wijk 1, die verantwoordelijk is
voor de wijkaanpak.
7.
Eens
per jaar worden de in het overleg besproken overlastervaringen en de daarop
volgende acties en reacties op de agenda van de raads(commissie)vergadering
geplaatst.
8.
Het
convenantoverleg stelt vast op welke wijze hetgeen is besproken in het overleg
naar buiten wordt gebracht.
De
integrale voorziening bestaat uit:
-
een
huiskamer;
-
gebruikersruimten
voor harddruggebruik; te weten een rook-/ snuifruimte en een ruimte voor
intraveneus gebruik (spuitruimte);
-
een
gedoogruimte voor alcoholgebruikers; alcoholische dranken dienen door de bezoekers
zelf te worden meegenomen;
-
een
buitenruimte/ terras;
-
methadonverstrekking
(alleen voor de pasjeshouders van de
voorziening);
-
ruimte
waarin en/of van waaruit laagdrempelige dagbestedingsactiviteiten plaatsvinden.
-
een
nachtopvang
De
voorziening is kleinschalig van opzet. Bezoekers dienen bij Arcuris
en /of TACTUS geregistreerd te zijn. Het
geschatte aantal gebruikers dat, variërend van dagelijks tot enkele dagen per
maand, van de voorzieningen gebruik zal maken is circa 70. Dagelijks zullen
naar verwachting 15-40 personen de opvangvoorziening bezoeken.
1.
TACTUS is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen
van de dagopvang/gebruikersruimte en Arcuris is verantwoordelijk
voor de nachtopvang. Zowel TACTUS als Arcuris zijn
beiden verantwoordelijk voor de
overdracht van bezoekers / onderlinge afstemming van de opvang.
2.
De
integrale voorziening is er ten behoeve van bij Arcuris
en TACTUS geregistreerde Deventer dak- en thuisloze verslaafden. De
voorzieningen zullen niet voor andere doeleinden en/of doelgroepen gebruikt
worden.
3.
Slechts
bezoekers die een intake bij TACTUS of Arcuris hebben
doorlopen, zich akkoord hebben verklaard met de huisregels en geregistreerd
zijn, krijgen een pasje en hebben daarmee toegang tot de voorzieningen. Bij openstelling van de voorzieningen
bedraagt het aantal uit te reiken pasjes 70. De nachtopvang omvat 15 bedden.
Bijstelling van het aantal bedden is slechts mogelijk na bespreking daarvan in
het convenantoverleg.
4.
Het
bezoek aan de voorziening door de doelgroep mag niet leiden tot overlast voor
omwonenden, ondernemers, winkelend publiek en de bezoekers van de dansschool.
5.
In totaal mogen er, met uitzondering van speciale
gelegenheden en/ of feestdagen, op enig moment niet meer dan 40 personen
tegelijkertijd gebruik maken van de dagopvang/gebruikersruimte. Deze bepaling
is opgenomen in de huisregels.
Bezoekers van de
nachtopvang worden toegelaten tot uiterlijk 21.00 uur. Stapsgewijs zal de tijd
worden vervroegd naar 19.00 uur.
6.
Bovengenoemde aantallen vormen expliciet
aandachtspunt van de te houden evaluatie. Mochten bovengenoemde aantallen (70
uit te reiken pasjes en maximaal 40 bezoekers op enig moment) vanuit een zorg-
dan wel openbare orde perspectief niet voldoen dan zullen de aantallen
onderwerp vormen van gesprek in het convenantoverleg.
7.
Methadon
wordt alleen verstrekt aan de doelgroep die gebruik mag maken van de
voorziening en dus voldoet aan hetgeen staat omschreven onder artikel B 3.
8.
De
opvangvoorziening is voor de (geregistreerde) bezoekers 7 dagen per week
geopend van 09.30 –16.30 uur (dagopvang/gebruikersruimte) en van 16.30 – 09.30
uur (nachtopvang).
9.
TACTUS en omwonenden en ondernemers zullen zich over
en weer verhouden volgens de spelregels van goede buren. In de de directe omgeving rond de voorziening zal TACTUS
bezoekers aanspreken op eventueel wangedrag en overlast. Onder de directe
omgeving wordt verstaan: Polstraat (tot
aan nummer 38), St. Jansstraat, Manhuissteeg, Burseplein
en Grote Kerkhof (kant toegang Polstraat) .
10.
TACTUS
is dagelijks, een half uur voordat de voorziening open gaat en een half uur
nadat de voorziening sluit, dus van 09.00 – 17.00 uur, bereikbaar via het
telefoonnummer: 0570 –691.899. De deelnemers aan het convenantoverleg hebben de
beschikking over het directe mobiele telefoonnummer van de TACTUS-medewerker
zorg, veiligheid en toezicht in geval van spoed. Voor de nachtopvang is Arcuris bereikbaar op het mobiele telefoonnummer
06-23835755. Arcuris is 15 minuten voor openingstijd
en 15 minuten na sluitingstijd op het betreffende telefoonnummer te bereiken.
11.
Klachten over overlast die niet strafbaar zijn
moeten door bewoners en ondernemers aan TACTUS en Arcuris
worden gemeld. Van deze meldingen houden TACTUS en Arcuris
een klachtenregistratie bij. In deze registratie wordt in ieder geval
opgenomen:
- datum en tijdstip en de naam van de melder;
- de aard van de overlast;
- de ondernomen actie door TACTUS of Arcuris;
- (eventuele) vervolgafspraken met de melder;
- terugkoppeling naar de melder.
Dit overzicht wordt
– geanonimiseerd - besproken in het
reguliere overleg met omwonenden.
12.
Ten
behoeve van het melden van klachten is het aparte telefoonnummer 0800-
13.
Tijdens de openstelling van de
dagopvang/gebruikersruimte is TACTUS verantwoordelijk Tenminste een maand voor
openstelling van de voorziening ligt er een door TACTUS in nauw overleg met de
gemeente en de politie opgesteld en geaccordeerd plan, inclusief huisregels en
sanctiebeleid met betrekking tot ontoelaatbaar, regelovertredend gedrag.
14.
Tijdens de openstelling van de nachtopvang is Arcuris verantwoordelijk voor de interne organisatie en
handhaving van de huisregels in het pand aan de Polstraat 8-10. Arcuris stelt de huisregels en sanctiebeleid vast met
betrekking tot ontoelaatbaar, regelovertredend gedrag. Dit is opgesteld in nauw
overleg met gemeente en politie en is ter kennisname aangeboden tijdens het
Convenantoverleg.
15.
Voor
bepaalde overtredingen van de huisregels door de bezoekers, zoals agressief
gedrag, zullen door TACTUS en Arcuris als sanctie
directe uitzetting en/ of intrekking van het pasje worden toegepast.
16.
De
buitenruimte is in principe het hele jaar open. De openstelling van de
buitenruimte/ het terras kent de volgende voorwaarden:
-
Het
terras gaat pas open op het moment dat aan alle fysieke en organisatorische
randvoorwaarden om
(geluid)overlast te minimaliseren is voldaan;
-
Het
terras mag uitsluitend worden gebruikt om een kop koffie te drinken, een sigaret
te roken of (voor de alcoholgebruikers) één blikje bier te drinken; in de
buitenruimte is het gebruik van soft- en harddrugs en/ of methadon niet
toegestaan;
-
In
alle gevallen mag het gebruik van de buitenruimte niet leiden tot (geluids)overlast.
-
Voor
de nachtopvang geldt heel nadrukkelijk dat er geen alcohol en of soft- en
harddrugs en/of methadon gebuikt mogen worden tijdens het gebruik van de
buitenruimte. Dit geldt ook voor de binnenruimte.
17.
Mocht
het gebruik van de buitenruimte leiden tot (geluids)overlast
dan zullen Arcuris en TACTUS in overleg met de
omwonenden vaststellen welke maatregelen worden genomen. Mochten deze
maatregelen niet resulteren in een vermindering van de (geluids)overlast,
dan zal het terras door TACTUS en Arcuris tijdelijk
worden gesloten. Het terras mag vervolgens pas weer open nadat passende
maatregelen zijn genomen.
18.
Langdurige
sluiting van de buitenruimte/ het terras vindt plaats als blijkt dat, na enkele
malen tijdelijke sluiting in korte tijd, geen effectieve maatregelen kunnen
worden genomen om de structurele, dus blijvende overlast, tegen te gaan.
C. Veiligheid
De
gemeente Deventer heeft samen met de politie de taak om de veiligheid van de
Deventer bevolking te waarborgen. Als de openbare orde wordt verstoord, de
veiligheid van burgers in het geding komt en/ of de leefbaarheid een
onacceptabel niveau bereikt, dient te worden opgetreden.
De
volgende maatregelen zijn er op gericht verwervingscriminaliteit en eventuele
overlast in de openbare ruimte beheersbaar te maken en te reguleren:
-
Een
goed en effectief overlast meldsysteem ten behoeve van burgers (zie B en C);
-
Aanpassingen
en/ of ingrepen in de fysieke omgeving van de voorziening (zie D);
-
Schoonmaken
en –houden van de omgeving (zie D);
-
Toepassing
en aanscherping/ aanvulling Algemeen Plaatselijke Verordening (APV) om
structurele overlast en verwervingscriminaliteit beter aan te kunnen pakken
(zie C);
-
Gerichte
inzet van de Politie en de afdeling Stadstoezicht van de gemeente (vaste
contactpersonen, regelmatige surveillance en dergelijke) en goede
bereikbaarheid van politie en stadstoezicht bij calamiteiten (zie C);
-
Harde,
gerichte aanpak van notoire overlastplegers en veelplegers van
verwervingscriminaliteit (zie C).
Bereikbaarheid
en beschikbaarheid politie
1.
De
Politie heeft een functionaris aangewezen die als contactpersoon voor
omwonenden fungeert. Deze functionaris neemt ook deel aan het overleg met
omwonenden zoals omschreven in artikel A 1 t/m 5. De politie regelt een
adequate vervanging bij verlof, ziekte, etc. en deze is bij de omwonenden
bekend.
2.
Voor ernstige gebeurtenissen waarbij politie en
eventuele andere hulpdiensten moeten worden ingezet, moet 1-1-2 worden gebeld. De politie is te
allen tijde binnen 15 minuten aanwezig, behoudens uitzonderlijke
situaties.
3.
Niet acute situaties waarbij sprake is van strafbare
feiten moeten via het reguliere 0900 nummer worden aangemeld. De politie te Deventer zal de meldkamer te Zwolle (waar
deze telefoontjes binnenkomen) instructies geven om bij de afhandeling en
doorverwijzing extra zorgvuldigheid en snelheid te betrachten. Bij reguliere
meldingen via het 0900 nummer garandeert de politie dat zij binnen 24 uren na
de melding contact opneemt met de beller.
4.
De
Politie houdt een register bij van alle ingediende klachten met betrekking tot
Polstraat 8-
-
datum
en tijdstip en de naam van de melder;
-
de
aard van de overlast;
-
de
ondernomen actie door de politie;
-
(eventuele)
vervolgafspraak met de melder;
-
terugkoppeling
naar de melder.
Dit overzicht wordt – geanonimiseerd –
besproken in het reguliere overleg met omwonenden.
5.
De Politie draagt samen met TACTUS en Arcuris zorg voor een goede afstemming in de werkwijze wat
betreft de afhandeling van klachten/ meldingen, de registratie van klachten/
meldingen en de administratieve organisatie hiervan.
6.
Door
de Politie zijn twee functionarissen aangewezen die de contacten met de
gebruikers onderhouden en te allen tijde toegang hebben tot de
opvangvoorziening.
7.
De
in punt C6 genoemde functionarissen zullen de opvangvoorzieningen zo vaak als
nodig is, en gedurende de eerste maanden dat de voorziening is opengesteld is
tenminste een maal per week, bezoeken.
8.
De
Politie surveilleert dagelijks in het
openbare gebied omgeven door
Grote Kerkhof, Grote Poot, Assenstraat, Polstraat, Melksterstraat, Welle, Achter
de Muren Duimpoort, Grote Kerkhof.
9.
Met
de Politie kan voor vragen, klachten en dergelijke een afspraak op het
politiebureau worden gemaakt. Daartoe kan het beste per e-mail contact
opgenomen worden met Berto Nijland (berto.nijland@ijsseland.politie.nl).
10. Medewerkers van de
afdeling stadstoezicht van de gemeente houden minimaal twee maal per dag
toezicht in het openbare gebied rond de opvang. Zij spreken mensen, waar onder
de doelgroep, aan op hun gedrag, houden contact onder het motto kennen en
gekend worden. De gemeente heeft iemand vanuit de afdeling stadstoezicht als
contactpersoon aangewezen. Ook deze persoon neemt deel aan het overleg met
omwonenden (zoals omschreven in artikel A 1 t/m 5). De gemeente garandeert een
goede vervanging bij ziekte, verlof etc. Ook de vervangingsregeling is bij
omwonenden bekend.
Overtredingen
11. Strafrechtelijke
overtredingen of overtredingen zoals omschreven in de APV worden niet
geaccepteerd. Bij:
- diefstal,
inbraak, beroving;
- dealen
en helen;
-
openbaar
gebruik van alcoholische dranken en harddrugs;
-
geluidsoverlast;
-
provocatie,
intimidatie, agressief gedrag;
-
vechtpartijen,
ruzies;
-
wildplassen;
-
blokkeren
openbare weg;
-
prostitutie;
en
-
samenscholing
zal zodra dat mogelijk is door de politie en
door medewerk(st)ers stadstoezicht (voorzover bevoegd) onmiddellijk verbaliserend worden
opgetreden.
12. De gemeente heeft de
APV aangepast/aangescherpt, inclusief een bepaling met betrekking tot een
omgevingsverbod.
13. De Politie geeft ten
behoeve van het in artikel A genoemde overleg aan hoeveel aanhoudingen hebben
plaatsgevonden en voor welke feiten. Tevens wordt melding gemaakt van de
vervolgacties die door de politie zijn ondernomen.
14. Van notoire
overlastplegers (lastig vallen, agressief gedrag) en notoire
verwervingscriminelen (diefstal, inbraak) behorende tot de groep als bedoeld in
artikel B 3 wordt door de politie een top X samengesteld.
15. Tegen iemand uit de
top X wordt bij constatering van een strafbaar feit snel, consequent en streng
opgetreden (lik-op-stuk-beleid). Dit betekent dat een
verdachte meteen wordt aangehouden.
16. De gemeente verplicht
zich om met nadere voorstellen te komen voor de ontwikkeling van aanvullend instrumentarium gericht op de
aanpak van enerzijds notoire overlastveroorzakers en anderzijds veelplegers van
verwervingscriminaliteit. Zo zal onder meer bezien worden of aangesloten kan
worden bij het reeds bestaande project Veelplegers (een samenwerkingsverband
tussen politie IJsselland, het Openbaar Ministerie, de Reclassering en de
gemeente Deventer).
17.
Door politie, openbaar ministerie en gemeente is een
geaccordeerd plan vastgesteld met betrekking tot strafbaar gedrag in en rond de
voorziening waarbij in ieder geval tegen handel in drugs, fysiek en verbaal
geweld, wapenbezit en overige strafbare feiten strafrechtelijk wordt
opgetreden.
Structurele
overlast
18.
Wanneer er, ondanks de inzet van bovengenoemde
middelen en maatregelen, sprake is van structurele overlast veroorzaakt door de
gebruikers van de voorziening en/of door personen die in verband met de
aanwezigheid van de voorziening in de directe omgeving verblijven, zal van
gemeentewege worden bevorderd dat aanvullende maatregelen getroffen worden in
de vorm van extra toezicht, aanpassingen in de infrastructuur, toegang beperkende
maatregelen tot de voorziening, etc. Tegelijkertijd worden in het
convenantoverleg afspraken gemaakt over de termijn waarbinnen de maatregelen
het gewenste effect moeten opleveren. Indien dat laatste niet het geval is, dan
zal de burgemeester van Deventer handelen overeenkomstig het gestelde in zijn
aan dit convenant gehechte brief van 10 november 2003.
Brandveiligheid
19. Voor de datum van
opening zijn alle voor de exploitatie vereiste vergunningen – zoals een
gebruikvergunning – door het bevoegde gezag verleend.
Ten
behoeve van de ruimtelijke inrichting en het beheer van de openbare ruimte in
de omgeving van de voorziening zullen ook maatregelen worden genomen. Het
betreft met name allerlei fysieke ingrepen.
1.
Bij de opvangvoorziening is – ter voorkoming van
overlast of hinder – een plaatsing voor fietsen gerealiseerd.
2.
Voor het gebied Grote Kerkhof, Grote Poot,
Assenstraat, Polstraat, Melksterstraat, Welle, Duimpoort, Grote Kerkhof heeft
de de Werkgroep Sociale Veiligheid een advies
opgesteld met betrekking tot aspecten
van sociale veiligheid. Op basis daarvan zal de gemeente beoordelen of - en zo
ja: welke - maatregelen noodzakelijk worden geacht, waarbij in ieder geval de
nadruk ligt op de zogenaamde hot spots.
3.
Wanneer daartoe voldoende aanleiding bestaat is de
gemeente bereid camera’s in de openbare ruimte in het vorige lid genoemde
gebied te plaatsen en ook via die wijze toezicht te houden, waarbij ook hier de
nadruk ligt op de eventuele hot spots. Of van dit instrument gebruik zal worden
gemaakt en onder welke condities is een punt voor nader overleg met omwonenden.
4.
Rommel
of andere troep – gelegen in het publieke domein en die direct gerelateerd is
aan de gebruikers van de opvangvoorziening wordt terstond door TACTUS
opgeruimd.
5.
De
achterkant van Polstraat 8-10 zal voor de doelgroep niet als toegang gebruikt
worden en om die reden – behoudens bij gebruik als nooduitgang – gesloten zijn.
Een uitzondering wordt gemaakt voor de deelnemers aan het veegproject, het
zogenaamde “Cleanteam”.
6.
Ten
aanzien van de Manhuissteeg worden alle voorbereidingen getroffen om de steeg
afsluitbaar te maken. Tot afsluiting wordt pas overgegaan in geval van
gesignaleerde overlast, waarbij een meerderheid van de betrokken bewoners deze
afsluiting wenst. Ten aanzien van de afsluiting van de St. Jansstraat vindt
nadere besluitvorming plaats.
7.
De
bestaande groenvoorzieningen achter Polstraat 8-10 blijven zoveel mogelijk in
tact.
E. Ontbindende
voorwaarden
1.
Voor
wat betreft de artikelen B13, C5 en C17 geldt dat indien de in de artikelen
opgenomen afspraken niet worden nagekomen elke convenantpartner het recht is
voorbehouden het convenant eenzijdig te ontbinden.
Aldus
getekend op 14 juli 2005 te
Deventer door:
De
Gemeente, De
Gemeente,
De
heer J. van Lidth de Jeude, De heer
J.J.T. Fleskes,
Burgemeester Wethouder
Politie, TACTUS
De
heer L. Nieuwerth, De
heer R. J.Th. Rutten,
Districtschef Raad
van bestuur
Arcuris, De
belangenvereniging
De
heer W.J. Foppen Mevrouw
Voorzitter
raad van Bestuur,
i.o.
N. Maschhaupt,
De belangenvereniging De belangenvereniging
De heer D.L. van Laar, De heer Th. E. Bruyns,
De belangenvereniging De belangenvereniging
De heer N.W.